عکس فن ضد انفجار RAEL

بهترین الکتروموتورهای مناسب فن ضد انفجار (هواکش ضد جرقه)

فن ضد انفجار یا همان هواکش ضد جرقه به منظور تهویه و بهبود هوا استفاده می‌شود. مخازن نفت و گاز، معادن و… به فن احتیاج دارند اما به دلیل خطرات این مکان‌ها در صورت استفاده از فن‌های معمولی امکان بروز مشکلات متعدد از جمله انفجار وجود دارد. به همین دلیل است که از فن ضد انفجار استفاده می‌شود تا از بروز خسارات جانی و مالی و مشکلات آتش سوزی جلوگیری شود.

هواکش‌های ضد انفجار همان طور که از نامشان پیداست با توجه به میزان حساسیت محیط در برابر خطر انفجار دارای اهمیت زیادی می‌باشند. توانایی این سبک از فن ها با توجه به میزان حساسیت محیط ها متفاوت می‌باشد. هواکش های ضد جرقه با موتور و کلیدهای برقی ضد انفجار، پره های ریخته شده آلومینیومی و سیلندرهایی با پوشش ضد شعله ساخته می‌شوند. موتور این هواکش ها کارکرد بسیار زیادی دارند پس باید دارای مصرف انرژی کم، سیم کشی مقاوم و وزن پایین باشند.

هواکش ضد انفجار در دو مدل اکسیال ضدانفجار و سانترفیوژ ضد انفجار ساخته می‌شود. از هواکش اکسیال ضد انفجار جهت مکش مستقیم در اتاق باتری، انبارمواد شیمیایی، پمپ بنزین و محیط‌های قابل اشتعال استفاده می‌شود. بدنه فن‌های آکسیال ضد انفجار از ورقه استیل گالوانیزه که دارای دوام و استحکام مناسبی در شرایط سخت کارکرد محیطی می‌باشند ساخته می‌شوند. در این فن ها پایه هایی که موتور بر روی آن نصب شده است از جنس آلومینیوم سخت با ضخامت مناسب می‌باشد که بعد از مونتاژ با یک لایه رنگ مخصوص پوشش داده می‌شود. پروانه های آکسیال از نوع ایرفویل به صورت ریختگی و جنس آلومینیوم می‌باشند.

سانترفیوژ ضد انفجار برای محیط های دارای کانال کشی به بیرون و در انتهای لوله کانال نصب می‌گردد. (راهنمای خرید الکتروموتور ضد انفجار برای انواع محیط های انفجاری)

هواکش ضد انفجار و سانترفیوژ ضد انفجار در تیپ های مختلف مناسب با محیط های مختلف بصورت T3 , T4 , T5 , T6 ساخته می‌شوند.

ویژگی های الکتروموتور مناسب هواکش ضد انفجار

الکتروموتور ضد انفجار مناسب برای استفاده در فن های ضد جرقه باید وزن سبکی داشته باشد و بتوان از آن هم به صورت پایه و هم به صورت فلنچ استفاده کرد. الکتروموتور های ضد انفجار RAEL ساخت کشور ایتالیا بوده و دارای این ویژگی ها می‌باشند. این الکتروموتور ها به دلیل جنس آلومینیومی بهترین گزینه برای هواکش ضد انفجار هستند. دینام های Ex رائل به صورت سه فاز و تک فاز به فروش می‌رسند.

خرید و فروش الکتروموتور های ضد انفجار

جهت خرید یا مشاوره برای خرید الکتروموتورهای ضدانفجار مناسب هواکش Ex ساخت شرکت رائل و یا دیگر شرکت های معتبر دنیا می‌توانید با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top